Orientarea geografică preponderentă a exporturilor se menţine către ţările UE cu 70,7% din total exporturi
Se evidenţiază şi tendinţa de orientare a exporturilor româneşti şi către pieţe emergente din afara UE, mai puţin afectate de criză
Ministerul Economiei spune că structura exporturilor prezintă o îmbunătăţire constantă, ponderea produselor industriei constructoare de maşini şi echipamente de transport fiind de 43,7% faţă de 43,2% în perioada corespunzătoare din anul trecut. A crescut şi ponderea produselor industriei chimice şi de mase plastice de la 10,3% la 11,4%. De asemenea, produsele industriei lemnului, inclusiv mobila, au crescut ca pondere de la 7,8% la 8,5%. Orientarea geografică preponderentă a exporturilor se menţine către ţările Uniunii Europene cu 70,7% din total exporturi, deşi în uşoară scădere de la 71,4% pe primele patru luni din 2012. Se evidenţiază, astfel, tendinţa de orientare a exporturilor româneşti şi către pieţe emergente din afara Uniunii Europene, mai puţin afectate de criză. La import, ponderea Uniunii Europene a reprezentat 77%. "O serie de ţări au înregistrat creşteri cu peste 40% ale exporturilor româneşti: Canada (53,1%), Federaţia Rusă (40,1%), India (40,0%), Iordania (315,9%), Libia (148,7%), Liban (85,6%), Algeria (65,1%), Irak (88,6%), Mexic (85,6%), Georgia (43,8%), Belarus (192,4%), Kazahstan (82,0%), Azerbaidjan (112,8), Thailanda (145,6%), Togo (641,0%). Creşteri importante au înregistrat totodată: R.P. Chineză (14,5%), Brazilia (25,0%), SUA (4,7%), Norvegia (26,2%), Columbia (22,1%), Arabia Saudită (22,6%), Turcia (17,0%), Australia (28,7%), Vietnam (15,8%), Singapore (3,7%)", se arată într-un comunicat al Ministerului Economiei, remis Curierului Naţional.
Creşterea exporturilor prin valorificarea parteneriatului cu Turcia, SUA şi China
Evoluţia exporturilor de mărfuri româneşti