Nu este totul sa ai un loc de munca, este la fel de important sa ai o cota buna la job. Increderea in sine si abilitatile puse cu eficienta in valoare sunt in masura sa-ti creasca aceasta cota. Avantajele sunt evidente: garantia locului de munca si succes in cariera.
1. Nu face greseala sa te simti exploatat. Reorganizeaza-te, planifica, prioritizeaza. Secretul unei cariere de succes este sa muncesti cu placere si relaxat, scrie Life Style Yahoo.
2. Fa-ti planuri. Ramai in alerta permanenta. Sentimentele de nemultumire merg mana in mana cu cele de neimplinire profesionala. Solutia: planurile de viitor si orientarea spre o cariera de succes. Asta inseamna sa te mentii informat si sa-ti completezi periodic CV-ul.
3. Nu te autosabota. Evita gafele si situatiile care sunt greu de explicat. Principiul este unul nedrept, dar se aplica peste tot: lucrurile bune se uita repede, cele rele raman in memorie.
4. Nu te feri sa ceri ajutor, explicatii sau indrumare. Este infinit mai eficient sa ceri ajutor, sfaturi sau explicatii pentru munca pe care trebuie sa o faci, decat sa te ambitionezi sa faci singur si sa gresesti.
5. Nu te lasa coplesit de rutina. Oamenii fac de cele mai multe ori o munca de rutina. Este mascata in expresia "specializare". Nu face greseala sa te plafonezi in rutina zilnica a job-ului tau. Dovedeste initativa.
6. Accepta sa inlocuiesti pe cineva oriunde, oricand. Este o buna oportunitate pentru a arata ce poti si care iti sunt competentele.
7. Lauda-i pe cei din jurul tau. O sa primesti la randul tau laude. Nu este nevoie sa exagerezi si sa lauzi pe orice, oricand. Fa asta cu atentie si pe merit. Capacitatea de a evalua corect oamenii o au sefii, daca o faci corect probezi ca ai stofa de sef.
8. Lucreaza mereu, indiferent cat de simpla sau de complicata este tre