Piaţa auto din România a cunoscut, în primele cinci luni ale lui 2013, o scădere semnificativă de 18,6 procente, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, românii au menţinut vânzările în domeniu, în special la autovehiculele comerciale, unde persoanele juridice au menţinut echilibrul achiziţiilor auto.
În ceea ce priveşte vânzările efectuate la Iaşi, în primele cinci luni au fost livrate 806 autoturisme, mai puţin cu 26 % faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Persoanele fizice au fost cele care, anul acesta, şi-au permis cel mai puţin o nouă achiziţie auto. Iar deficitul se datorează şi pornirii cu întârziere a programului RABLA de către Guvern. Balanţa a fost, în schimb, menţinută datorită vehiculelor comerciale, a căror piaţă a crescu, la Iaşi, cu 30 %, Ford fiind brandul preferat cel mai mult de firmele locale.
De altfel, numai în luna mai au fost vândute, la autoturisme, 30 de unităţi marca Ford, 23 – Dacia şi 11 – Toyota. La vehicule comerciale tot Ford conduce detaşat cu 16 unităţi vândute.
În primele 5 luni ale anului, bătălia pentru prima poziţie a clasamentului se dă între Ford şi Dacia. La autoturisme, Dacia ocupă prima poziţie cu 142 unităţi vândute, Ford fiind pe locul 2 cu 119 unităţi, iar la vehicule comerciale locul 1 este ocupat de Ford cu 49 unităţi vândute, iar locul 2 de Dacia cu 33 unităţi.
Dacia, Ford, Volkswagen, Toyota şi Renault sunt de altfel mărcile preferate de ieşeni la acest început de an. Piaţa auto din România a cunoscut, în primele cinci luni ale lui 2013, o scădere semnificativă de 18,6 procente, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, românii au menţinut vânzările în domeniu, în special la autovehiculele comerciale, unde persoanele juridice au menţinut echilibrul achiziţiilor auto.
În ceea ce priveşte vânzările efec