Una dintre firmele cu care Ministerul Fondurilor Europene a încheiat contract pentru verificarea cererilor de bani europeni e din Cluj.
Este vorba de Regional Consulting & Management SA, firmă care funcţionează într-un apartament de pe strada Arany Janos din Cluj-Napoca.
Ilyes Szabolcs e fondatorul firmei, unul dintre acţionari şi director general. "Majoritatea activităţii noastre e consultanţa în obţinerea şi mangementul fondurilor europene", spune el. "Avem sute de proiecte finalizate şi câştigate". Firma are 17 angajaţi şi oferă consultanţă în pregătirea de planuri de afaceri, consultanţă în business, fuziuni şi achiziţii.
Szabolcs spune că a înscris firma în licitaţia ministerului pentru că expertiza firmei este importantă.
"Ne-am înscris pentru că noi considerăm că în zece ani am acumulat o experienţă destul de vastă în managementul fondurilor europene şi considerăm căp începând de acum putem fi şi pe partea cealaltă a baricadei, în sensul în care putem îmbunătăţi sistemul, care nu prea funcţionează" spune ea. De ce nu funcţionează acest sistem? "Nu prea funcţionează din cauza incapacităţii administraţiei şi guvernelor de a gestiona banii publici, în special cei europeni", spune el.
Cererile de aprobare a proiectelor pentru fonduri europene şi solicitările de rambursare a banilor vor fi verificate de către experţi privaţi pe care Guvernul îi va plăti timp de doi ani cu 280 euro pe zi, atât din surse UE, dar şi de la buget, motivând numărul mic de personal de care dispune statul.
Experţii, care vor încasa peste 6.000 de euro pe lună, vor fi selectaţi în baza unor contracte încheiate de Ministerul Fondurilor Europene cu aproape 40 de firme de consultanţă şi resurse umane, în majoritate cu sediul înregistrat în apartamente din Bucureşti, Timişoara, Baia Mare, Deva, Buzău, Alba Iulia, Ploieşti, Cluj-Napoca, Petroşani, Brăila, satu