Piata de media din Romania a fost estimata la 303 mil. euro in 2012, in scadere cu 2-3% fata de anul precedent, unicul segment ce inregistreaza crestere fiind publicitatea online, cu o evolutie de 21%, incluzand Google, Facebook si Yahoo, fata de 2011.
Pentru 2013, segmentul de digital ar putea evolua cu 11% fata de anul precedent, conform raportului Media Fact Book Initiative 2013.
“Fragmentarea atentiei consumatorului de media traseaza noi coordonate in stabilirea strategiilor de comunicare media ale brandurilor. Suprapunerea consumului pe doua sau mai multe medii este din ce in ce mai prezenta – TV, laptop, tableta si mobile este doar un exemplu. In aceste conditii e necesara construirea de strategii multiscreen, multichannel sau multidisciplinare, desi nu este prima oara cand discutam despre intrepatrunderea dintre offline, online, BTL si PR. Acum consumatorul poate fi atras prin mesaje cu continut personalizat sau cu un grad de interactiune ridicat. Este evident ca brandurile trebuie sa fie prezente in toate zonele de unde consumatorul culege informatie si continut. Totodata, presiunea pe rezultate - sales, leads, engagement, actions - a crescut, aducand performance media in centrul atentiei, in mixul digital al clientilor“, spune Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.
In acest context de fragmentare si personalizare a continutului media, raspunsul pietei s-a concretizat printr-o crestere a importantei performance media, acesta fiind segmentul cu cea mai mare crestere din punct de vedere al bugetelor atrase in 2012 – cu 47% mai mult decat in 2011.
Potrivit rezultatelor Media Fact Book, piata romaneasca de media a inregistrat o scadere de 2%, exact cum s-a intamplat si in anul 2011. Toate canalele au fost afectate de aceasta scadere, dar presa scrisa cel mai mult, scazand cu 10% fata de 2011. Radio a scazut cu 8%, OOH cu