Cheltuielile totale de publicitate pe piata romaneasca s-au situat, in 2012, la 303 milioane de euro, cu 6 milioane mai putin decat in 2011, potrivit celei mai noi editii Media Fact Book, o estimare a pietei de publicitate realizata anual de agentia Initiative. Potrivit sursei citate, scaderea pietei va continua anul acesta, pana sub pragul de 300 de milioane de euro, indeosebi din cauza ordonantei de urgenta a guvernului ce modifica Legea Audiovizualului si schimba regulile in publicitate. Singurul segment media care va inregistra in 2013 o crestere a publicitatii este Internetul, in timp ce radio-ul va stagna, iar celelalte vor avea scaderi, apreciaza Initiative.
Evolutia pietei de publicitate 2013-2012-2011, potrivit Media Fact Book:
Total: 295 mil. euro - 303 mil. euro - 309 mil. euroTV: 183 mil. euro - 193 mil. euro - 200 mil. euroPrint: 19 mil. euro - 22 mil. euro - 24 mil. euroRadio: 19 mil. euro - 19 mil. euro - 20 mil. euroOOH (Outdoor): 28 mil. euro - 29 mil. euro - 31 mil euroInternet: 46 mil. euro, 41 mil. euro, 34 mil. euro
Initiative apreciaza ca piata de publicitate pe Internet, inclusiv cheltuielile prin Google, Facebook si Yahoo!, se vor ridica la 46 de milioane de euro in 2013, fata de 41 de milioane in 2012. ROADS, studiul industriei online din Romania, apreciaza anul trecut piata de publicitate online excluzand cea mai mare parte a cheltuielilor prin Google si Facebook s-a ridicat la 22 de milioane de euro.
Potrivit Media Fact Book, piata de publicitate TV va pierde 10 milioane de euro, de la 193 de milioane de euro la 183 de milioane, Printul va pierde 3 milioane (de la 22 la 19 milioane), publicitatea stradala va pierde 1 milion de euro (de la 29 la 28 de milioane de euro), iar Internetul va castiga 5 milioane de euro, de la 41 la 46 milioane de euro.
in curs de actualizare Cheltuielile totale de public