Zilele acestea s-a desfăşurat Târgul de Turism al României - lume multă, agenţii, oferte pentru sejururi în ţara şi în strainatate. Parcă începe să semene cu ceea ce se întâmplă la manifestările similare din celelalte ţări civilizate!
Am avut ocazia să particip, personal, la evoluţia acestui târg şi am văzut cum a crescut faţă de ceea ce era în primele ediţii. De la o manifestare de nişă, care încăpea, lejer, într-un mic pavilion lăturalnic al Complexului Romexpo, a ajuns un eveniment aşteptat cu nerăbdare de public şi pregătit cu atenţie de participanţi, găzduit de impozantul pavilion central. De la standurile cu câteva pliante, încropite rapid, la adevărate desfăşurări de forţe, începând cu conceperea ofertelor şi terminând cu amenajarea standurilor, ca să nu mai vorbim de evenimentele conexe. Şi, cel mai important în opinia mea, este faptul că există în sfârşit o colaborare între toţi actorii importanţi de pe scena turismului românesc- autorităţi publice şi asociaţii profesionale. „Prietenii ştiu“ că în primii ani fiecare asociaţie patronală îşi organiza propriul… târguşor. Care la Romexpo, care la Palatul Parlamentului... Evoluţia Târgului de Turism al României reflectă, fără putinţă de tăgadă, evoluţia turismului românesc ca ramură a economiei. Sigur, se poate spune: ‘au trecut, totuşi, 22 de ani; alţii au realizat mult mai multe într-o perioadă atât de lungă!’. Aşa este, evoluţia este înceată, drumul nu a fost lin, au fost perioade în care s-a înaintat cu paşi de horă- unul înainte şi doi înapoi-, dar până la urmă ăsta e ritmul nostru, al românilor. Treaba făcută greu şi încet e aproape un brand naţional, la care, culmea, ţinem foarte mult şi-l perfecţionăm pe zi ce trece!! Noi n-am avut maturitatea (sau decenţa, sau integritatea morală?) a vecinilor noştri bulgari, de a accepta umărul de sprijin oferit de specialişti cu expertiză în domeniu, aşa că acu