Toate canalele au avut de suferit, singura excepţie fiind online-ul
Şi în acest an industria media îşi va continua declinul, Initiative estimând o scădere de 2-3%
Piaţa românească de media a scăzut anul trecut cu 2%, toate canalele fiind afectate, în afară de online. Potrivit rezultatelor raportului Media Fact Book, industria de media a înregistrat o scădere de 2%, exact cum s-a întâmplat şi în anul 2011. Toate canalele au fost afectate de această scădere, presa scrisă cel mai mult, cu un declin de 10% faţă de 2011. Radio a scăzut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4%. Online-ul este singurul canal în creştere, atingând o cotă de piaţă de 14%, al doilea după TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook şi SEM.
"Cel mai mare volum de investiţii de publicitate este deţinut de segmentul serviciilor de comunicaţii mobile, iar cea mai semnificativă creştere faţă de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice şi Igienă personală, care ocupă locul imediat următor după telecomunicaţiile mobile în termeni de volum", se precizează în raportul citat.
Pentru 2013, echipa Initiative estimează că piaţa de media va continua să scadă cu 2-3%.
"Ne aşteptăm ca anul acesta TV-ul să scadă, ajungând la o cotă de piaţă de 62%, faţă de 64% cât avea în 2012. Presa scrisă şi radioul vor continua să dezvolte proiecte integrate, cu o componentă puternică de digital, social şi mobile, încercând să exploateze noi modalităţi de a-şi securiza veniturile şi fideliza consumatorii. Digitalul este în continuare pe un trend crescător, alimentat în mod special de creşterile în zona de performance media, împreună cu display advertising, ce oferă în continuare brandurilor posibilitatea unei prezenţe digitale de impact", a declarat Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative.
Suprapunerea consumului pe mai multe medii
"Fragmentarea at