Privatizarea CFR Marfă nu va fi afectată de contestaţia depusă de OmniTRAX, companie exclusă de pe lista scurtă a investitorilor după ce s-a constatat că în plicul depus pe 5 iulie nu se afla o ofertă preliminară şi neangajantă, a asigurat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
"Noi mergem cu privatizarea înainte", a declarat pentru gândul, Relu Fenechiu, întrebat dacă procedura ar putea fi amânată până la soluţionarea contestaţiei.
Compania americană a solicitat suspendarea procesului de privatizare până la rezolvarea contestaţiei, anularea deciziei de decădere a OmniTRAX din procesul de privatizare şi obligarea autorităţii contractante la reluarea procedurii de privatizare cu participarea OmniTRAX.
"Această înştiinţare este dovada unui proces netransparent şi a unui calendar de privatizare care nu oferea nici unui investitor de bună credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă şi argumentată, deoarece procedura permitea doar o săptămână pentru auditarea a peste 10.000 de documente, cu date în format neprelucrabil", a motivat compania. OmniTRAX a admis că plicul depus la Ministerul Transporturilor nu conţinea oferta. Reprezentanţii companiei au motivat nevoia unei înţelegeri mai bune a situaţiei reale în care se află transportatorul feroviar de marfă astfel încât să poată formula o ofertă "adaptată nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfă".
De privatizarea CFR Marfă depinde acordul cu FMI
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie pentru închierea cu succes a acordului preventiv dintre România şi Fondul Monetar Internaţional (FMI). Guvernul s-a angajat, potrivit celei mai recente scrisori de intenţie, să numească un câştigător al licitaţiei până la finele lunii, nu să şi finalizeze tranzacţia.
"Pentru CFR Marfă, pregătirile sunt avansate pentru vânzarea pachetului majoritar către un investitor strategic. Am publicat anunţ