ADM Farm, unul dintre principalii distribuitori şi retaileri farmaceutici, estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 10 milioane de euro pentru 2013. Anul trecut, compania a realizat venituri de 210 milioane de euro.
În primul semestru al anului, ADM Farm a avut vânzări de 210 milioane de lei (47 milioane de euro), într-o perioadă dificilă a pieţei, în general – majoritatea marilor jucători au înregistrat creşteri de o cifră – dar şi pentru companie, în particular. Anul trecut, Dragoş Pop, unul dintre fondatorii businessului, a decedat.
De la 1 aprilie, conducerea companiei a fost preluată de soţia acestuia, Elena Pop, al cărei obiectiv este menţinerea ritmului de creştere a pieţei. ADM Farm ocupă locul al şaselea în topul distribuitorilor după primele cinci luni ale anului în curs, conform companiei de analize şi studii de piaţă Cegedim România.
Anul trecut, compania avea o cotă de piaţă de 6% în valoare şi 9,12% în volum. Pentru anul în curs, ADM Farm îşi propune ascensiunea pe poziţia a cincea în clasamentul distribuitorilor în condiţii favorabile de piaţă şi competiţie, iar pe termen mediu consolidarea poziţiei pe piaţa de distribuţie de produse farmaceutice şi parafarmaceutice. Potrivit Elenei Pop, CEO-ul companiei, piaţa pe care activează este ”instabilă, supusă unor reguli foarte dure din partea autorităţilor, în care totul se poate schimba de la o zi la alta”.
Distribuitorul farmaceutic are parteneriate cu 120 de producători, un portofoliu de 5.500 de produse şi 6.000 de clienţi şi deţine mai multe centre de distribuţie în Suceava, Craiova, Timişoara, Cluj, Constanţa, Galaţi, Bucureşti şi Braşov – acesta fiind extins recent cu 40% din capacitate. Din grupul ADM Farm face parte şi reţeaua de 23 de farmacii Santefarm prezentă în Bucureşti şi Ilfov.
ADM Farm este deţinută de Mihai Alin Iosep (49,02%), Andreea Alexandra Pop (38,24