Înmatriculările de autoturisme noi din UE au scăzut în luna mai cu 5,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la puţin peste un milion de unităţi, cel mai redus nivel din 1993, majoritatea pieţelor mari înregistrând declinuri importante, potrivit datelor anunţate marţi de producătorii auto.
Astfel, înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană în luna mai au scăzut de la 1,107 milioane la 1,042 milioane unităţi, se arată într-un comunicat transmis de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citat de MEDIAFAX.
În primele cinci luni ale anului, piaţa UE s-a contractat cu 6,8%, de la 5,443 milioane la 5,07 milioane maşini.
În România, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a scăzut cu 47% în luna mai, la 4.107 unităţi, respectiv cu 20,9% în primele cinci luni, la 20.582 unităţi.
În ceea ce priveşte marca Dacia, parte a grupului Renault, cererea a crescut în UE cu 15,9% în luna mai, la 24.652 unităţi, respectiv cu 17,7% de la începutul anului, la 112.908 înmatriculări.
Germania, cea mai mare economie europeană, a înregistrat în luna mai un declin abrupt, de 9,9%, al vânzărilor de autoturisme, de la 290.000 la 261.000 de unităţi. În perioada ianuarie-mai, piaţa auto germană a scăzut cu 8,8%, de la 1,337 milioane la 1,219 milioane automobile.
Piaţa franceză a scăzut cu 10,4% în luna mai şi cu 11,9% în primele cinci luni ale anului, la 148.500, respectiv 166.000 de înmatriculări, iar în Italia, vânzările de maşini au coborât cu 8% în mai, la 136.000 unităţi, respectiv cu 11,3% la cinci luni, la 608.500 înregistrări.
Piaţa spaniolă a scăzut cu 2,6% în mai şi 5,8% în perioada ianuarie-mai, la 70.500, respectiv 313.500 unităţi.
Singura mare piaţă europeană care a înregistrat creştere în perioadele analizate este Marea Britanie, unde înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 11% în