Administraţia locală craioveană susţine că problemele cetăţenilor care apelează Telefonul Cetăţeanului sunt rezolvate în proporţie de 94%, ceea ce ar însemna că în Craiova curge lapte şi miere, iar cu un simplu telefon cetăţeanul poate să rezolve orice problemă legată de comunitate. Realitatea este însă puţin diferită.
„Raportându-ne la luna mai 2013, în medie, săptămânal au fost primite 150 de sesizări, respectiv 791 de sesizări primite pe parcursul întregii luni. Principalele probleme pentru care cetăţenii au apelat Telefonul Cetăţeanului 984 sunt: ridicarea câinilor comunitari, iluminat public, starea drumurilor (reparaţii străzi, plombe, gropi, surpări carosabil), amenajare locuri de parcare, nereguli sesizate pe şantierele de lucru, dezinsecţie, întreţinere spaţii verzi, montare gard metalic, montare bănci, distrugerea/reamenajarea locurilor de joacă, salubrizare, canalizare înfundată, inundaţii străzi, lipsa/furtul capacelor de canalizare, termoficare, indicatoare rutiere/semaforizare, tulburarea liniştii publice, construcţii ilegale, comerţ stradal fără autorizaţie de funcţionare, nereguli în funcţionarea transportului în comun, nereguli apărute la asociaţiile de proprietari, înscrieri în audienţe.
Procentul de soluţionare a sesizărilor primite este de 94%. Procentul de 6% reprezintă lucrări de reabilitare şi modernizare a străzilor care au fost cuprinse în Masterplanul de apă şi canalizare şi urmează să fie realizate până la data de finalizare a proiectului. Tot în acest procent se regăsesc şi sesizările referitoare la montarea gardului metalic şi a băncilor, care pot fi soluţionate după finalizarea procedurii de achiziţie“, se arată într-un comunicat venit din partea Primăriei Craiova şi semnat de primarul Lia Olguţa Vasilescu.
Toate aceste procente dau impresia unui joc copilăresc, „telefonul fără fir“, în care unul spune ceva şi altul î