Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup-Donau Finanz GMBH & Co KG a anunţat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă.
De asemenea, îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituţiile abilitate. Americanii de la OmniTRAX acuzaseră şi ei modul în care se face privatizare. În aceste condiţii, în cursa pentru privatizarea CFR Marfă a rămas doar firma Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, transmite Realitatea TV.
Transferoviar Grup, in asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis sa stopeze demersurile pentru achizitionarea pachetului majoritar al CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate, se arată într-un comunicat de presă.
Asocierea formata din Transferoviar Grup si Donau Finanz a mobilizat importante resurse umane si financiare, atat interne (personal de conducere si executie), cat si externe (consultanti, avocati) pentru a se incadra in termenele impuse de Ministerul Transporturilor, in calitate de institutie publica implicata in procesul de privatizare. Avand in vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea in mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, am depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amanarem menţionează documentul citat.
Aceste cereri au fost respinse, in ciuda standardelor europene in materie de privatizari care impun acordarea unui termen de minim 2 luni pentru realizarea de catre potentialii investitori a propriei evaluari (camera de date a putut fi accesata incepand cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalitatii de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoastere a situatiei CFR Marfa. In consecinta, astazi, 19 iuni