Asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup-Donau Finanz a anunţat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă. Privatizarea continuă doar cu Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica.
Transferoviar Grup în asociere cu Donau Finanz GMBH&Co KG îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare a CFR Marfă la instituţiile abilitate.
"Asocierea (...) a mobilizat importante resurse umane şi financiare, atât interne (personal de conducere şi execuţie), cât şi externe (consultanţi, avocaţi), pentru a se încadra în termenele impuse de Ministerul Transporturilor, în calitate de instituţie publică implicată în procesul de privatizare", se arată într-un comunicat al asocierii.
Compania precizează că a cerut de mai multe ori Ministerului Transporturilor amânarea termenelor, pentru a avea timp să facă propria evaluare a CFR Marfă. Cererile asocierii ar fi fost însă respinse.
"Aceste cereri au fost respinse, în ciuda standardelor europene în materie de privatizări care impun acordarea unui termen de minim două luni pentru realizarea de către potenţialii investitori a propriei evaluări (camera de date a putut fi accesată începând cu 27 mai 2013). Termenele rezonabile sunt de altfel singura modalitate de asigurare a egalităţii de tratament a investitorilor, care poate compensa gradul diferit de cunoaştere a situaţiei CFR Marfă", mai arată comunicatul.
Privatizarea CFR Marfă continuă aşadar numai cu Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica. "Am depus oferta de cumpărare pentru CFR Marfă", a declarat pentru Mediafax omul de afaceri.
Americanii de la OmniTRAX au ieşit din cursă în urmă cu două săptămâni, în condiţiile în care nu au depus oferta preliminară şi neangajantă. Compania americană a contestat procesul de privatizare şi a cerut reluarea proc