De o perioadă bună de timp, municipiul Râmnicu Sărat trece prin transformări majore. Un amplu proces de modernizare, proiectul pe care primarul Viorel Holban îl caracterizează ca fiind unul de suflet - reabilitarea şi modernizarea a 42 de străzi şi artere rutiere -, începută acum un an, este în plină desfăşurare.
Dacă, în intervalul 2011-2012, au fost reabilitate zonele Bulevardul Eroilor, Şoseaua Puieşti, strada Victoriei (în prelungirea pietonalului spre clădirea fostului CEC), strada Tudor Vladimirescu şi alte străzi, a venit rândul cartierelor.
Cartierul Zona Pod a fost primul căruia i-a fost schimbat aspectul. Asfaltarea străzilor, dar şi reamenajarea trotuarelor, a permis realizarea locurilor de parcare rezidenţiale. Au urmat cartierele Balta Albă, Costieni, Extindere Costieni şi Piaţa Halelor, unde au fost amenajate trotuarele, locurile de joacă şi locurile de parcare.
Deşi poate şi-au dorit să realizeze mai multe, autorităţile publice locale au fost nevoite să oprească proiectul, mai ales că fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Buzău vitregise bugetul municipiului râmnicean de chiar suma necesară pentru cofinanţarea proiectelor europene.
Au reînceput lucrările de reabilitare şi modernizare a străzilor
La începutul lunii mai, autorităţile locale au demarat operaţiile de reparaţii şi reabilitare a străzilor afectate de o iarnă destul de grea. Cartierul Toamnei Dig, străzile Liliacului, Muncii, Plutonier Torcaru, Crângul Ursului, Domneasca, Traian Săvulescu, Nicolae Bălcescu, Doctor Emil Ionescu, Balta Albă - tronsonul dinspre calea ferată până la str. Industriilor -, intersecţia străzilor Păcii şi Lalelelor, precum şi strada Sava Roşescu au fost reparate şi redate traficului. A fost instalat sensul giratoriu pe strada Stadionului şi a fost lărgit carosabilul în această zonă, iar pentru accesul pietonilor