Doar 20 din cei 72 km ai şoselei de centură a Capitalei sunt reabilitaţi Haosul din prioritizarea investiţiilor de infrastructură: centura Capitalei, pe care circulă zilnic 140.000 de maşini, primeşte 41 mil. euro anul acesta, adică doar 3% din bugetul CNADNR. Şi nici aceşti bani nu aduc vreun km în plus de centură reabilitată în 2013.
Doar 20 din cei 72 de kilometri ai centurii Capitalei sunt reabilitaţi în prezent şi deşi anul acesta Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a alocat o sumă mai mare pentru modernizarea şi lărgirea la patru benzi a şoselei, respectiv circa 184,2 milioane de lei (41 de milioane de euro), nici măcar un metru reabilitat din centură nu va fi deschis anul acesta.
În cel mai bun caz, dacă statul va aloca bani şi în 2014, lucrările pe alţi 20 de kilometri vor fi finalizate abia anul viitor. Mai mult, în contextul în care se pregăteşte construcţia în concesiune a unui inel de centură la standard de autostradă în sudul Capitalei, care va dubla actuala centură, CNADNR nu a luat încă o decizie dacă va continua sau va renunţa la lucrările de reabilitare la ocolitoarea care există în prezent.
„Lucrările de lărgire la 4 benzi a centurii Bucureşti vor fi finalizate în funcţie de alocaţiile bugetare asigurate prin Legea bugetului de stat“, este răspunsul CNADNR, semnat de directorul interimar al instituţiei, Mircea Pop, la întrebarea ZF legată de termenul când va fi finalizată complet reabilitarea centurii, pe cei 72 de kilometri.
Modul în care a fost gestionată situaţia centurii Capitalei în ultimii ani arată cum au fost stabilite priorităţile statului în ceea ce priveşte construcţia de drumuri. În timp ce centura Capitalei a primit an de an bani puţini şi nu a reprezentat o prioritate, drumuri cu trafic mult mai mic, aşa cum sunt DN 67C Bengeşti-Sebeş sau D