Piata de publicitate online din Romania a crescut in 2012 cu 21% fata de 2011, pana la o valoare de 41,3 mil. euro. Din aceasta suma, Google AdWords acopera 37% din valoare si Facebook 5%, conform estimarilor Initiative, facute publice in Media Fact Book 2013.
IAB Romania a luat in calcul in studiul ROADS pe anul 2012 exclusiv veniturile generate de jucatorii locali, estimand piata la o valoare de 21,1 mil. euro, in crestere cu 7% fata de anul precedent.
“Nu avem date oficiale de la Google sau Facebook, dar, din sursele noastre din piata, cam acestea ar fi datele”, spune Alexandra Olteanu, managing director Initiative.
Ponderea performance marketing-ului (Google, Facebook, Yahoo) va continua sa creasca in 2013, pana la 50%, de la 46,5% in 2012. In aceste conditii, display advertising-ul va scadea la o pondere de 50% din totalul publicitatii online din Romania. Cresterea performance marketing-ului este in linie cu tendintele la nivel European.
Segmentat, display-ul a insemnat in 2012 venituri de circa 23 mil. euro, Google AdWords 18,4 mil. euro, Facebook a atras 2,7 mil. euro si Yahoo 1,9 mil. euro, conform datelor Media Fact Book 2013. Citeste si:Care sunt agentiile digitale premiate in cadrul IAB Mixx Awards RomaniaRomania face parte din noul Consiliu Director al IAB EuropeIncep inscrierile la cea mai prestigioasa competitie din industria publicitatii online: IAB MIXX Awards 2013
Per total, piata de advertising online ar urma sa creasca in 2013 cu 12%, sustinuta in principal de jucatorii performance. Cresterea de display va fi de circa 4%.
In ceea ce priveste demograficele utilizatorilor de Internet din Romania, este de remarcat faptul ca grupa de varsta cu cea mai mare crestere in 2012 a fost cea de peste 50 de ani (+24%). Conform Internetworldstats.com, in iunie 2012 erau 9,6 milioane de internauti in tara, adica circ