Peste 50% din polistirenul folosit în România nu respectă standardele tehnice impuse de aplicațiile pentru care este vândut, iar din acesta mai mult de o treime este comercializat sub denumiri înșelătoare. Pentru a se proteja, consumatorii trebuie să citească eticheta, să afle ce produs cumpără. Informarea este cel mai la îndemână instrument de control, declară Marin Cruțescu, director executiv ROMEPS.
ROMEPS a demarat, începând cu 18 iunie, campania națională “Citește eticheta!”. “Tragem un semnal de alarmă cu privire la calitatea precară a polistirenului folosit în construcții. Consumatorul final întâmpină greutăți atunci când vine vorba să se protejeze de neregulile din piață. Astfel, campania noastră are tocmai rolul de a răspunde la întrebarea ≪Cum pot sa identific produsele cu nume înșelatoare?≫. Răspunsul este: ≪CITEȘTE ETICHETA și caută codul tehnic de pe baxul de polistiren!≫”, precizează Marin Cruțescu.
Consumatorii se pot informa și de pe site-ul campaniei www.citeste-eticheta.ro.
“Pentru lucrările de termoizolare, beneficiarii trebuie să știe că toate standardele europene recomandă folosirea polistirenului EPS80, cu o grosime minimă de 10 cm. Din informațiile noastre, în ultimii patru ani, cele mai multe lucrări de termoizolații s-au realizat cu polistiren de tip EPS60 sau chiar mai mic, materiale nerecomandate pentru această aplicație, fapt ce afectează consistent eficiența lucrărilor”, menționează Marin Cruțescu.
Cumpărătorii trebuie să știe că termenul “termosistem” include toate materialele necesare realizării unui sistem de izolație exterioară. Denumirile de “fațadă ventilată” sau ”fără încărcare mecanică” , indică tocmai faptul că produsul nu este recomandat de producători pentru destinația pe care i-o atribuie majoritatea beneficiarilor. Cifrele care se regăsesc în denumirea generică gen “EPS 80” sau „ABC 80” trebui