În jur de 300 de kilometri de drum naţional au rămas fără constructor. Numai în ultimele luni, patru contracte de modernizare drumuri naţionale au fost reziliate. De comun acord, precizează CNADNR, la solicitarea Jurnalului Naţional. Este vorba despre DN 72, mai precis 76 de kilometri de pe tronsonul Găeşti – Ploieşti. Mai apoi DN 2 B, tronsonul Buzău – Brăila, tronson în lungime de 103 kilometri. Fără reabilitare au rămas şi cele două tronsoane ale DN 72 A, în lungime de 70 de kilometri. Nici DN 15 E, Târgu Mureş Satu Mare, în lungime de 40 kilometri, nu va fi reabilitat, cel puţin nu în acest an.
Toate cele patru contracte, majoritatea semnate în mandatul lui Ludovic Orban, aveau finanţare bugetară. Aşadar, cu o reziliere de comun acord, potrivit Companiei de Drumuri, rămâne de văzut când vor fi găsiţi bani de la buget pentru o altă licitaţie şi pentru finalizarea lucrărilor. De altfel, luni de zile, programul BEI a fost blocat, iar lucrările de reabilitare aflate în derulare pe această finanţare au fost multă vreme în stand-by.
Ministerul rezilierilor
Pe 29 mai, contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrăzii Transilvania a fost reziliat, iar statul va plăti companiei americane penalităţi în valoare de 37,2 milioane de euro, sumă care include şi TVA. Anunţul a fost făcut de Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură. Odată reziliat contractul, şantierul autostrăzii Transilvania va fi preluat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pentru ca apoi să fie concesionat pentru construirea tronsoanelor rămase. Din păcate, în România licitaţiile pot dura cam cât un şantier. De exemplu, pe Coridorul IV, tronsonul Lugoj Deva, nouă luni au fost necesare pentru atribuirea a trei tronsoane. Imediat după anunţarea câştigătorului, procedurile s-au blocat din nou din cauz