După ancheta deschisă de procurori, în vara lui 2011, cu privire la activitatea de ridicări auto, care era derulată de două firme private, din octombrie 2011, de această activitate s-a ocupat exclusiv Regia Autonomă de Transport. Dispoziţiile de ridicare sunt date însă, de agenţii de la poliţia Rutieră şi odată cu scandalul de acum doi ani, media autoturismelor parcate neregulamentar care sunt ridicate este de aproximativ două-trei pe zi.
Liber la parcat pe interzis
Şi braşovenii sunt nemulţumiţi de faptul că acum se parchează în voie pe interzis, iar uneori autoturismele lăsate la întâmplare încurcă circulaţia. Această problemă a fost semnalată Primăriei şi chiar şi primarului George Scripcaru. Edilul a precizat că le va atrage din nou atenţia şefilor de la Rutieră că acest serviciu trebuie să funcţioneze în parametrii optimi. „Această activitate este derulată de către Poliţia Rutieră, singura autoritate publică care poate dispune ridicarea unei maşini, şi Regia de Transport. Am atenţionat de nenumărate ori Politia Rutieră cu privire la faptul că cel puţin în ultimul an se simte tot mai puţin existenta acestui serviciu. Mai ales în centrul oraşului sunt situaţii în care sunt maşini parcate inclusiv pe trecerea de pietoni. Sper ca şi pe această cale să reuşim să le atragem atenţia asupra acestui fenomen, din păcate în creştere în Braşov”, a subliniat primarul George Scripcaru.
Cât se câştiga şi cât se mai câştigă din ridicări
Până în 5 august 2011, când procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov au dispus percheziţii la sediul Regiei Autonome de Transport, precum şi la sediile celor două firme care prestau această activitate, erau ridicate, în medie, 25 de maşini, respectiv se câştiga 9.500 de lei, însă, un procent, care nu a fost niciodată făcut public, fiind confidenţial conform contractului, revenea celor doi operatori privaţi ca