Arhitectul Cristian Puşcaş a criticat ieri, într-o conferinţă de presă la PDL, noul proiect de reabilitare a Pieţei Unirii, considerându-l un kitsch care dovedeşte extravaganţă, lipsă de măsură şi foarte mult prost gust. În plus, Puşcaş susţine că "este o greşeală fatală ca în 2013 să proiectezi ca în 1900", în condiţiile în care "Oradea este renumită ca fiind oraş avangardist".
"O compoziţie, o alipire a unei amenajări de piaţă din 1926 cu o "creaţie" a anului 2013, dar care, de fapt, este o prost inspirată soluţie specifică perioadei 1900, şi cu adaosul de factură contemporană a zonei dintre axa Episcop Pavel - Alecsandri, respectiv axa Maniu - Moșoiu, toate încununate cu un accent urbanistic de marcă barocă, acela al obeliscului cu un înger pe post de cireaşă şi, nu în ultimul rând, înşiruirea de cireşi japonezi şi ginkobiloba, iată propunerea care ar trebui să ducă mai departe faima şi renumele oraşului Oradea în Europa şi în lume. Dacă acest proiect va deveni realitate, cu siguranţă vom deveni cunoscuţi pe mapamond. Din păcate, nu ca exemplu de bună practică", a declarat arhitectul Cristian Puşcaş, care consideră că "este inadmisibil, dacă nu regretabil, ca în 2013 să propui un proiect cu care în 1900 aveai şanse reale să intri în manualul de Istoria Arhitecturii". Democrat-libralul susţine că vremea acestui proiect a trecut "cu fix 113 ani". "Pe scurt, Primăria ne-a propus un produs kitsch. Şi ca prezentare, şi ca implementare", a menţionat Cristian Puşcaş, care a criticat inclusiv declaraţiile făcute de arhitectul Horia Gravriş, potrivit cărora ar fi încercat să unifice stilurile multiple ale clădirilor din Piaţa Unirii. "Am trecut de la barocul Primăriei Oradea la secessionul lui Duiliu Marcu, la Art Nouveaul Palatului Vulturul Negru. Proiectul este o replică orizontală a decoraţiunilor de pe faţada Palatului Vulturul Negru. O ofer ca o fructieră î