Relu Fenechiu, Ministrul Transporturilor, a declarat astăzi că momentan Grupul Feroviar Român (GFR), singurul peţitor rămas în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, nu a fost desemnat momentan câştigător pentru că oferta financiară depusă conţine „nişte condiţii”, care se negociază în prezent cu comisia de privatizare.
„După cum ştiţi, astăzi a avut loc ultima etapă a procesului de privatizare. Oferta tehnică a companiei GFR a fost corectă dar oferta financiară conţine nişte condiţii. Suntem în negocieri. Dacă oferta financiară nu va mai avea condiţii, atunci GFR se va califica. Dacă nu se renunţă la condiţii, ofertantul va fi descalificat”, a spus Fenechiu.
Întrebat de ZF ce ofertă financiară a făcut GFR şi ce condiţii a impus, Fenechiu a răspuns:
„Suma oferită este mai mare decât 180 mil. euro dar are condiţii. El nu a precizat despre ce condiţii este vorba şi a menţionat că astăzi, la ora 16, va mai susţine o conferinţă de presă”.
Fenechiu a venit cu o întârziere de două ore la declaraţii după ce convocase presa la ora 12 astăzi, la sediul Ministerului Transporturilor.
Pe întreaga durată a procesului de privatizare au avut loc schimbări neaşteptate şi controversate, ce au stârnit reacţii din partea specialiştilor din domeniul feroviar şi a anliştilor economici.
Singurul investitor rămas în cursa pentru privatizare este Gruia Stoica, originar din Toflea, care a dezvoltat în mai bine de zece ani un business profitabil din transport de marfă, câştigând mai multe contracte în defavoarea companiei de stat. Grup Feroviar Român (GFR), parte a grupului Grampet, a avut afaceri de 761 mil. lei (176 mil. euro) şi un profit de 28,9 mil. lei la 2.386 angajaţi, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe pe 2011.
„Din păcate evoluţia procesului de privatizare a fost cât se poate de proastă, cu toate aceste schimbări.