Agenţia de privatizare şi de monitorizare post-privatizare de la Sofia a suspendat procedura de privatizare a transportului feroviar de marfă, întrucât nu se ştie când va fi ridicată poprirea instituită asupra companiei BDZ Cargo, care urma să fie privatizată.
Decizia de suspendare a privatizării este consultată cu Ministerul Transporturilor, se arată într-un comunicat remis de agenţia de privatizare, informează AFP.
Pe lista companiilor interesate de preluarea operatorului feroviar bulgar se numărau două companii bulgare, respectiv Bulgarian Cargo Express şi First Investment Bank, şi două din afara ţării vecine. Printre acestea din urmă se regăsea şi Grup Feroviar Român (GFR), societate controlată de omul de afaceri Gruia Stoica.
GFR este, de altfel, şi singura companie care a depus oferta pentru preluarea CFR Marfă. Potrivit ministrului Transporturilor Relu Fenechiu, Gruia Stoica a oferit cel puţin preţul cerut de autorităţi, respective 180 de milioane de euro.
Trebuie precizat şi faptul că unul dintre contracandidaţii GFR la preluarea societăţii din Bulgaria era fondul de investiţii Donau Finanz, care a intrat în cursa pentru preluarea CFR Marfă alături de Transferoviar Grup. Ieri, înainte de expirarea termenului-limită pentru depunerea ofertelor de privatizare a CFR Marfă, consorţiul format din Transferoviar şi austriecii de la Donau Finanz a anunţat că renunţă la licitaţie, în semn de protest faţă de modul în care cei de la transporturi au gestionat întreaga procedură de vânzare a celui mai mare transporator feroviar de mărfuri din România.