Franţa a acordat Google un ultimatum pentru a-şi schimba politica de confidenţialitate, altfel, peste trei luni gigantul online va primi o amendă usturătoare.
Francezii au luat exemplul Marii Britanii, care a anchetat Google din cauza politicii sale de confidenţialitate şi modului cum colectează date. De asemenea, la nivel european există un proces deschis în privinţa modalităţilor anticoncurenţiale pe care le-a folosit Google. Nu amenda din Franţa ar fi problema pentru una dintre cele mai mari companii din lume, ci faptul că imaginea sa este afectată, iar presiunea europeană creşte.
Agenţia Franceză de Reglementare a domeniului IT a declarat că alte cinci ţări europene vor face acelaşi lucru până la finalul lui iulie, arată phys.org. Printre ele se numără Spania, Germania, Italia şi Olanda, împreună cu Marea Britanie.
Avertizarea formală din partea Comisiei Naţionale pentru Calcul şi Libertate, CNIL, a fost emisă pentru trei luni. Google trebuie ca în acest interval să-şi schimbe practicile în privinţa protecţiei intimităţii, altfel riscă o amendă de 300.000 de euro în Franţa şi milioane de euro în alte şase ţări. După cum spuneam, veniturile Google au fost de 14 miliarde de dolari în primul trimestru al acestui an, gigantul online stând liniştit în această privinţă, fiind cel mai mare beneficiar de pe urma publicităţii online.
Un purtător de cuvânt al Google a declarat că gigantul crede că politica de confidenţialitate respectă legislaţia europeană. Decizia francezilor se bazează pe o interpretare diferită a legilor şi practicilor Google. Preşedintele CNIL, Isabelle Falque-Pierrotin a spus că "Legea franceză spune că atunci când strângi informaţii despre cineva, trebuie să le colectezi cu un scop precis".
Nu ar fi prima amendă pentru Google în Franţa. În 2011, firma fondată de Larry Page şi Serghei Brin a primit 100.000 de euro penaliz