• Saunele pe roti au devenit o aparitie cotidiana • Reprezentantii regiei sustin ca nu au bani pentru instalatii de aer conditionat • La toate acestea, se adauga si nesimtirea unor soferi ai regiei
Le vezi zilnic pe strazile Iasului. Le astepti cu zecile de minute, ca pe o femeie frumoasa, si cand urci in ele, ai impresia ca ai intrat intr-o sauna. Dupa cateva secunde, incepi sa cauti o cale de scapare. Dar trebuie sa ajungi la serviciu sau sa te intorci acasa si alt mijloc de transport este prea scump pentru salariul de mizerie. Strangi din dinti si rezisti temperaturilor inumane, dar si lipsei de respect a unor soferi. Pana cand, insa? Ai de ales intre mijloacele de transport in comun ale Regiei Autonome de Transport Public Iasi, taxi sau masina proprie. Daca salariul este unul "adevarat", masina personala reprezinta o necesitate. Daca salariul este unul acceptabil, taxiul este solutia la indemana. Daca te zbati sa traiesti decent de pe o zi pe alta, RATP iti va pregati o surpriza de genul "doi in unu". In pretul calatoriei, este inclusa si sauna zilnica. Indiferent daca este soare sau o zi ploioasa, autobuzele regiei sunt o garantie a slabirii cu ajutorul temperaturii. Cele mai "calduroase" trasee raman in continuare 41, 41b si 20 (celebrele cutii ermetice galbene). Nu numai ca nu te poti atinge de geamuri, ca sar ca arse vreo doua femei in varsta, sustinand ca "este curent, ne doare capul", dar nici acele aerisiri din cupola autobuzelor nu se deschid. Iar aglomeratia zilnica nu face decat sa te innebuneasca. Iar daca nimeresti in unul din autobuzele second hand achizitionate de curand de RATP, poti spune ca Iadul s-a coborat pe pamant. Sunt cunoscute de calatori ca fiind autobuze "Vanttool", la care geamurile nu se deschid, iar trapele sunt aproape nefolositoare. Iar zona din spate, langa motor, poate fi considerata ca fiind zona de risc pentru cardia