Conform datelor centralizate de Ministerul Educației, la nivelul lunii martie 2013, sumele solicitate pentru transportul elevilor înregistrează diferențe uriașe de la un județ la altul și de la un transportator la altul.În raport este menționat și un transportator din Neamț, cu un abonament de 125 de lei pentru un traseu de 3 kilometri. Soluția alternativă o reprezintă microbuzele școlare.
Astfel, în județul Brăila, compania Transirina Com cere 491 de lei pentru un abonament lunar ce asigură transportul zilnic pe o distanță de 50 de kilometri. Pentru același număr de kilometri, în județul Dolj, firma Ibraflor Com are un tarif de 42 de lei, adică de aproape 12 ori mai mic. Diferențele flagrante la tarife au fost constatate și pe distanțe mai mici. Pentru distanța de 48 de kilometri, operatorul Autotim din Timiș cere 76 de lei pentru un abonament, în timp ce același Transirina Com are un tarif de 518 lei pentru aceeași distanță, mai mult decât cere pentru 50 de kilometri, potrivit centralizării Ministerului Educației. Pentru distanța de 26 de kilometri, BD Davidus cere, în Caraș-Severin, 345 de lei pentru un abonament, în timp ce, pentru același parcurs, tariful la Antares Transport, în Vâlcea, este de 36 de lei. Conform aceleiași centralizări, pentru 9 kilometri, abonamentul costă 240 de lei în Constanța, la operatorul Metropolitan, și 18 lei în Timiș, la Giroceana SRL.
În datele puse la dispoziție de Ministerul Educației se regăsește și un transportator din județul Neamț. SC Prystil este pe a treia poziție a transportatorilor scumpi pe distanța de 3 kilometri: 125 de lei pentru un abonament pe această distanță, eliberat unui elev de la Colegiul Tehnic “Danubiana” din Roman. Pe aceeași distanță, abonamentul de la Prystil este depășit doar de firmele Metropolitan, din Constanța și Parmitrans, din Buzău, care au eliberat abonamente contra sume