Rezilierea Programului National pentru Dezvoltarea Infrastructurii a ”suspendat” lucrarile la cei 10 mii de kilometri de drumuri. O data cu stoparea acestui proiect mai multe drumuri judetene au ramas nemodernizate. Printre acestea se afla si drumurile spre statiunile montane Straja si Parang, din Valea Jiului.
Starea carosabilului este extrem de degradata, conducatorii auto care parcurg acest traseu fiind nevoiti sa faca slalom printre cratere. Consiliul Judetean Hunedoara a depus documentatia in vederea contractarii unui imprumut pentru modernizarea drumurilor.
”Drumul acesta a avut un ghinion. Acum doi ani ne-au solicitat sa-l trecem la PNDI, in cei 10 mii de kilometri pe care vroia sa ii faca PD-ul, doamna Udrea. I-am trecut acolo, noi asteptand sa finanteze, nu am mai repartizat in anul respectiv niciun leu. In 2012, cazand Guvernul PDL a cazut si PNDI-ul si drumul a revenit inapoi Consiliului Judetean. Am depus o documentatie la Bucuresti pentru a obtine un credit pentru ca lucrarile sunt de anvergura, trebuie foarte multi bani, undeva la 25-30 de miliarde de lei (vechi-n.r.) si am cerut un credit de la CEC. Avem oferta, avem tot, documentele sunt depuse la comisia de pe langa Ministerul de Finante, comisia care va aproba acest credit, dupa care cand avem banii vom incepe lucrarile”, a declarat vicepresedintele Consiliului Judetean Hunedoara, Ioan Rus.
La nivelul judetului Hunedoara mai multe drumuri judetene si de interes local au ramas neasflatate. Suma necesara pentru continuarea lucrarilor este mare. Dupa aprobarea creditului, reprezentantii institutiei judetene spera ca in primavara anului 2014 drumurile sa intre in procesul de modernizare si reabilitare.
”Si drumul spre Parang si mai sunt cateva drumuri. Suma pe care am solicitat-o noi este undeva la 400 de miliarde (vechi-n.r.), mai avem cateva drumuri si in restul judetului care