"Privatizările se fac deseori cu spatele la zid, în perioade de criză. Poate fi lozul câştigător, dar pot exista şi ponoase. Licitaţia nu este întotdeauna modalitatea care conduce la rezultatul optim. Este licitaţia modalitatea cea mai potrivită? Nu eşti la Christie's sau Sotheby's, ca să faci o licitaţie de acest tip. Am văzut ce s-a întâmplat şi cu Oltchim, o ruşine! De ce? Pentru că s-a dorit licitaţia". Declaraţiile au fost făcute într-un interviu la RFI de economistul Daniel Dăianu, fost ministru de Finanţe.
Daniel Dăianu speră ca CFR Marfă să fie repusă pe picioare după privatizare: "Fie că se va accepta această ofertă, fie că nu şi se va relua procesul (...), important este ca CFR Marfă să fie repusă pe picioare. Este un operator foarte important în domeniul transporturilor. Calea ferată nu poate fi substituită. Calea ferată din România face parte dintr-o reţea europeană. România are o aşezare geografică, are o dimensiune, care obligă nu numai Guvernul din România, dar şi partenerii europeni să nu fie nepăsători faţă de ce se întâmplă cu această companie".
În opinia fostului ministru de Finanţe, "cine va câştiga va fi nevoit să ţină cont şi de alte considerente şi anume: nu numai că România e stat membru al Uniunii Europene, dar este un stat membru al NATO, există o bază militară importantă americană pe teritoriul României, avem de-a face cu o ţară de dimensiune medie, se face legătura cu alte regiuni învecinate cu Uniunea Europeană. Deci una peste alta, aceasta este o privatizare în finalizarea căreia trebuie să se ţină seama de o serie de considerente, aşa cum cel care va câştiga în maximizarea profitului, în modul în care va judeca performanţa economică va trebui să ţină seama de ceea ce înseamnă această companie din punct de vedere strategic pentru România, pentru UE şi pentru partenerii din NATO". Privatizarea "cu spatele la zid"