Problemele cu care se confruntã copiii din învãtãmântul special si special integrat au constituit tema unei recente declaratii politice a lui Victor Cristea, deputat PSD de Vaslui. Adresându-i-se ministrului Educatiei, Remus Pricopie, parlamentarul vasluian a plecat de la problemele întâlnite în procesul de integrare a copiilor cu elemente de autism, dar nu numai, în învãtãmântul de masã, asa cum au reiesit acestea din discutiile cu cadrele didactice, pãrintii, elevii si psihologii scolari de la scolile din Vaslui. “Domnul Ministru al Educatiei Nationale ar trebui sã tinã cont de aceste probleme semnalate frecvent în învãtãmânt, cãci altfel, performantele vor fi scãzute atât în învãtãmântul de masã, cât si în învãtãmântul special”, a subliniat Victor Cristea.
O abordare rationalã a integrãrii sociale a copiilor prinsi în învãtãmântul special, asta propune profesorul Victor Cristea, deputat PSD de Vaslui. În urma discutiilor cu cadrele didactice din aceastã ramurã a educatiei, parlamentarul vasluian a identificat principalele probleme cu care se confruntã atât copiii, cât si pãrintii acestora si, nu în ultimul rând, cadrele didactice. În prezent, integrarea copiilor cu cerinte speciale are în vedere includerea acestora în clasele obisnuite, centrându-se pe transferul elevilor de la scoli separate, asa-numitele “scoli speciale”, la scoli obisnuite, “de masã”, urmãrindu-se o crestere a interactiunilor dintre copiii cu si cei fãrã dizabilitãti, pentru a vorbi despre integrare scolarã realã, iar nu despre o integrare doar fizicã. Educatia incluzivã presupune un proces permanent de îmbunãtãtire a institutiei scolare, cu scopul valorificãrii optime a resurselor existente, mai ales umane, pentru participarea la procesul de învãtãmânt a tuturor elevilor dintr-o comunitate (aceasta înseamnã cã si o scoalã specialã poate fi incluzivã sau poate dezvolta practici incluz