Bărbatul vremurilor moderne îşi lărgeşte orizonturile atunci când vine vorba de frumuseţe. Acesta simte din ce în ce mai mult cum presiunea unui aspect plăcut îi apasă pe umeri.
Caracterul efeminat al bărbatului este de necontestat, potrivit unui studiu realizat de JWT, companie de comunicare şi marketing, care a realizat un sondaj în rândul a 1.000 de bărbaţi din Statele Unite ale Americii (SUA) şi din Marea Britanie, scrie „Huffington Post”.
Atunci când bărbaţii erau bărbaţi, masculinitatea era clar definită. Astăzi convenţiile între cele două genuri devin din ce în ce mai neclare, bărbaţii formulând o ideea mult mai nuanţată a masculinităţii. De altfel, trei pătrimi din cei aproximativ 1.000 de bărbaţi intervievaţi sunt de acord că nici bărbaţii, dar nici femeile nu trebuie să mai confirme rolurile şi comportamentele tradiţionale, din moment ce genul nu mai defineşte o persoană la fel de mult precum o făcea în urmă cu câţiva ani.
Obiceiuri comune cu ale femeilor
Studiul arată că bărbaţii milenari sunt mult mai predispuşi să accepte produse şi deprinderi specifice îngrijirii femeilor. Intitulat „The State of Men” („Standardul masculin” n.r.), lucrarea oferă o privire de ansamblu asupra schimbării de mentalitate de care bărbaţii suferă, evidenţiind, în acelaşi timp şi produsele sau activităţile specifice femeilor pe care aceştia au început să le abordeze. Astfel, din totalul bărbaţilor intervievaţi, 54% au declarat că folosesc produse de îngrijire a pielii cum ar fi crema hidratantă sau crema de ochi, 33% folosesc ceara pentru îndepărtare părului, 39% folosesc balsam de buze, 29% îşi fac manichiura, 24% îşi fac tratamente faciale, 13% se pensează, 19% folosesc loţiuni de bronz, 10% folosesc creme anti-cearcăne, 9% folosesc fond de ten.
Chiar dacă un procent de 26% din cei intervievaţi a lăsat de înţeles că nu folosesc niciunul dintre ac