A doua tentativă de privatizare a CFR Marfă ridică semne de întrebare. Unul din cei doi ofertanţi pentru pachetul majoritar a decis să se retragă din cursă în ultimul moment.
„Transferoviar Grup, în asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis să stopeze demersurile pentru achiziţionarea pachetului majoritar al CFR Marfă“, au anunţat reprezentanţii companiei care: „îşi rezervă dreptul de a contesta procedura de privatizare la instituţiile abilitate. Asocierea formată din Transferoviar Grup şi Donau Finanz a mobilizat importante resurse umane şi financiare, atât interne (personal de conducere şi execuţie), cât şi externe (consultanţi, avocaţi) pentru a se încadra în termenele impuse de Ministerul Transporturilor, în calitate de instituţie publică implicată în procesul de privatizare“. Potrivit sursei citate, compania a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare, dar acestea au fost respinse, „în ciuda standardelor europene în materie de privatizări care impun acordarea unui termen de minim două luni pentru realizarea de către potenţialii investitori a propriei evaluări“.
Grupul Feroviar Român a depus ofertă
Miercuri, până la ora 12.00, era ultima zi în care investitorii rămaşi în cursa pentru privatizarea CFR Marfă. Astfel, Grup Feroviar Român şi Asocierea Transferoviar Grup & Donau Finanz GMBH urmau să depună documentele de participare la licitaţia cu ofertă în plic. „Am depus oferta de cumpărare pentru CFR Marfă“, a declarat omul de afaceri Gruia Stoica, care controlează Grupul Feroviar Român.
Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
Americanii au anunţa