„La sfârşitul acestei veri vom parcurge integral 56 de kilometri, de la Deva – Şoimuş până la Vinţu de Jos-Sebeş”, spune Marius Popovici
Chiar dacă temperaturile au urcat, iar majoritatea oamenilor au fost luaţi prin surprindere, nu acelaşi lucru s-a întâmplat şi cu constructorii de pe Autostrada Vestului. Aoclo unde se lucrează, pentru că sunt mai multe tronsoane unde târnăcopul nu a „muşcat” încă bucăţi din traseul autostrăzii, care taie asfaltul în bucăţi, ca un tort de nuntă pe care l-au mâncat şoarecii înainte ca sărbătoritul să sufle în lumânări.
Aici, unele contracte nu s-au încheiat, din cauza constestaţiilor, altele s-au reziliat. Cert este că un traseu lin al autostrăzii nu există, îl poţi urma doar cu avionul, pentru a nu da de pământ...
Centrul de greutate rămâne finalizarea pasajului CFR Nădlac-Arad
Situaţia pe lotul 2 Arad-Nădlac, respectiv Arad-Pecica – 17,8 kilometri, este specifică finalizării unui nou lot de autostradă, în sensul că pe traseu au apărut primele indicatoare de circulaţie, cu mici excepţii asfaltul de uzură este pozat deja. În continuare, centrul de greutate rămâne finalizarea pasajului CFR Nădlac-Arad, la kilometrul 29 plus 600, unde se execută ultimul metru de umplutură, urmând ca în zilele următoare să se pozeze startul de balast stabilizat între pasajul CFR şi nodul rutier Pecica, la kilometrul 28 plus 500. Continuă lucrările de asfaltare-finalizare a buclelor de acces la nodul rutier Arad, kilometrul 38 plus 800.
Un tronson care se termină în câmp
Este un tronson care, în prima fază, nu va fi utilizat, pe o distanţă de 6,3 kilometri - aici a fost finalzată mutarea unui stâlp de înaltă tensiune, se execută ultimele mutări la devierea unor reţele de gaze majore şi se finalizează în dreptul podului peste canal, la kilometrul 27 plus 300, rampele de acces, podul fiind deja hidroizolat. E vorba de por