Facebook a lansat în această seară un nou serviciu destinat utilizatorilor săi, dar mai ales celor 100 de milioane de utilizatori de pe Instagram, după cum era de aşteptat. Instagram permite înregistrarea de video-uri de 15 secunde.
„Există diferite tipuri de conţinut, iar noi ne-am concentrat să facem acest lucru. Astăzi ne vom concentra pe Instagram”, a declarat şeful Facebook, Mark Zuckerber, iar apoi l-a introdus pe şeful Instagram, Kevin Systrom.
Systrom a prezentat pe scenă video-urile pe Instagram. El a argumentat această mişcare ca o evoluţie normală, datorată şi gadgeturilor în continuă evoluţie. „Dacă acum câţiva ani telefoanele erau lente dacă puneam şi video, acum evoluţia tehnologică face ca video-urile să poată face parte dintr-o reţea simplă şi funcţională”, a spus Systrom. De asemenea, el s-a concentrat la începutul discursului său pe faptul că video-urile de pe Instagram sunt un avantaj pentru cei 130 de milioane de utilizatori deja existenţi. Cumva, Systrom a oferit prin această afirmaţie un răspuns celor care spun că Instagram cu video ar fi un răspuns împotriva Vine.
Instagram nu-şi schimbă interfaţa mult. Butonul central rămâne prezent, dar acum apare şi un buton de video. Spre deosebire de Vine, care permite video-uri de 6 secunde, Instagram permite înregistrarea de video-uri de 15 secunde după acelaşi principiu: camera nu funcţionează continuu, ci pur şi simplu video-ul funcţionează doar la apăsarea butonului central.
De asemenea, Instagram va permite eliminarea unor anumite pasaje din interiorul video-urilor de 15 secunde şi reînregistrarea lor. Instagram a adăugat utilizatorilor noi filtre, cumva mai potrivite pentru clipuri. Până la urmă, nu este o noutate extraordinară, deoarece există o aplicaţie aproape identică, numită Lightt, care permite şi filtre, dar Instagram se concentrează pe comunit