Filosofia de viaţă a Artmark era formată din patru licitaţii anuale, câte una pe sezon, şi evenimente cât te ţine imaginaţia. Şi buzunarul, desigur. Şi imaginaţia îi ţine suficient de bine ca să nu mai vezi cele patru principii elementare de mulţimea de licitaţii tematice. Astfel, licitaţia de vară a picat undeva între "vânzarea copiilor", adică licitaţia destinată colecţionarilor la vârstă infantilă, deşi colecţionarii rămân copii pofticioşi toată viaţa, şi chiar vânzarea unei super-colecţii, cea a doctorului sibiano-ohioian Ioan Chisăliţă, şi viitoa¬rea seară iudaico-postbelică, cu două oferte separate, prima de artă încadrată în bloc la după război când toţii vitejii se arată, şi, în premieră, o "Judaica", obiecte, documente şi suveniruri din viaţa când mai bună, când tragică, a evreilor din România şi, foarte important, arta creatorilor care se pot revendica de la acest popor cu memorie de multe milenii.
Licitaţia de vară a Artmark nu oferă doar imagini din acest anotimp, în viziunea artiştilor importanţi sau de-a dreptul esenţiali, ci face un rapel de dinainte de vacanţă al marilor vânzări. De aici şi oferta de peste 200 de picturi şi lucrări de grafică cu semnături care atârnă greu de tot, aproape fizic. Nu au fost preţuri mici, unele au crescut iar altele nu au fost confirmate. Era cald în Bucureşti, chiar foarte cald când s-a vândut peste 90 la sută din această ofertă, iar banii adunaţi şi garantaţi de ciocanul de licitaţie au fost de trei sferturi de milion de euro, cam cât se aduna pe vremuri cu o singură casă de licitaţii, într-un an sau chiar mai mulţi.
Nu ne mai raportăm la clasamentele de şedinţă, că de multe ori ne duc spre concluzii false. Or, la o astfel de vânzare, contează mult jocul de scenă şi chiar intriga. Ca să nu mai spunem că a început în forţă cu o imagine din Mangalia, cu arcade şi siluete de femei în strai oriental, semnată Ş