Una dintre soluţiile pentru reducerea numărului de plângeri pe segmentul RCA este eliminarea societăţilor care practică tarife joase şi, după momentul daunei, nu achită despăgubirile, a declarat Albin Biro, membru neexecutiv în conducerea Autorităţii de Supraveghere a Asigurărilor (ASF).
"Există probleme cu unele dosare de daune pe RCA şi probabil că numărul lor este mult mai mare faţă de numărul de plângeri care ajung la autoritate. Am vorbit de o soluţie care ar însemna eliminarea din piaţă a celor care nu plătesc. Autoritatea are la îndemână această soluţie. Trebuie analizate însă şi consecinţele unei astfel de decizii, cum s-ar reflecta la nivelul Fondului de garantare a asiguraţilor. Dar, deocamdată cred că trebuie să ajungem la piaţă, la societăţi şi să înlăturăm aceste practici, care înseamnă pentru asiguraţi sau potenţialii asiguraţi că la RCA mă asigur la cel mai ieftin asigurător şi nu mă interesează consecinţele. Cât timp există asigurători ieftini de la care nu ne aşteptăm la plata daunelor dar nici nu ne interesează pentru că alţii vor fi beneficiarii acestor despăgubiri, acest fenomen nu va dispărea", a spus Biro.
În primele nouă luni ale anului 2012, autoritatea de reglementare a primit 8.520 de reclamaţii privind serviciile asigurătorilor şi brokerilor, în creştere cu 65% faţă de perioada similară a anului 2011.
"Din acest număr total, 5.421 petiţii se încadrează în segmentul asigurărilor obligatorii RCA şi reprezintă 0,11% din volumul total al contractelor RCA încheiate în această perioadă. Din analiza petiţiilor înregistrate se constată că aspectul cel mai frecvent reclamat este neplata despăgubirilor solicitate, respectiv recalcularea valorii despăgubirilor, a valorilor de răscumpărare pentru asigurările de viaţă. De asemenea, s-au constatat probleme de comunicare între asiguraţi/păgubiţi şi reprezentanţii societă