Grupul Feroviar Român (GFR) și-a anunțat intenția de a depune vineri oferte pentru privatizarea companiilor feroviare de transport marfă din Bulgaria şi Croaţia.
Acestea au afaceri cumulate de 250 milioane euro şi un număr total de 10.000 de angajaţi, a precizat pentru jurnaliștii agenţiei Mediafax proprietarul companiei GFR, omul de afaceri Gruia Stoica.
“Depunem vineri oferta pentru privatizarea operatorului naţional feroviar din Bulgaria şi în aceeaşi zi în Croaţia. Este vorba despre companii cu o cifră de afaceri de 90 milioane euro, respectiv 160 milioane euro, fiecare cu câte 5.000 de angajaţi şi cu o flotă de 5.000 de vagoane şi 140 de locomotive în Bulgaria şi 5.900 de vagoane şi 180 de locomotive în Croaţia. Dacă reuşim să câştigăm şi acolo, vom fi operatorul feroviar care acoperă aproape toată Europa de Sud-Est, după ce deja am legat Marea Nordului de Marea Neagră şi de Adriatica şi avem acord de colaborare la graniţa (transfer mărfuri) cu Turcia, deci trimitem mai departe spre Asia”,
a precizat Stoica.
GFR este singurul investitor rămas în cursă pentru privatizarea CFR Marfă, după retragerea asocierii Transferoviar Grup – Donau Finanz şi companiei americane OmniTRAX, care și-au manifestat îndoielile cu privire la corectitudinea procedurii de licitație și au anunțat că vor depune contestații.
Licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile companiei porneşte de la 180 milioane de euro.
Termenul pentru depunerea ofertelor de cumpărare a expirat ieri, miercuri, 19 iunie a.c., la ora 12:00, iar câştigătorul urmează să fie desemnat în cursul zilei de astăzi.
“Dacă vom fi declaraţi câştigători şi în România, vom putea proiecta capacitatea ţării noastre de a fi hub regional pentru transportul de mărfuri între Europa şi Asia, ceea ce ar fi o etapă cheie în relansarea econo