Ministerul Transporturilor are, în condiţiile în care GFR a depus pentru CFR Marfă o ofertă cu noi condiţii, o singură opţiune legală, respectiv descalificarea ofertantului, potrivit asocierii Transferoviar Grup-Donau Finanz, care s-a retras recent de la privatizarea operatorului de transport marfă.
"Ne exprimăm surprinderea şi stupoarea că, în condiţiile în care Grup Feroviar Român - ofertant în cadrul procedurii de privatizare - a depus o ofertă care conţine condiţii suplimentare faţă de cele conţinute în caietul de sarcini, Ministerul Transporturilor continuă negocierile pentru privatizarea a 51% din SNTFM CFR Marfă", se arată într-un comunicat al asocierii româno-austriece.
Consorţiul susţine că legislaţia în vigoare şi dosarul de prezentare cer ca etapa licitaţiei cu oferta în plic să presupună depunerea ofertei financiare finale care să nu conţină niciun fel de condiţii suplimentare faţă de cele stipulate în strategia de privatizare şi faţă de forma finală a contractului de vânzare.
Conform asocierii, reprezentanţii Ministerului Transporturilor au reiterat şi miercuri că există riscul descalificării ofertanţilor care nu depun odată cu oferta în plic declaraţia de acceptare fără rezerve a ultimului proiect de contract.
"Mai mult, strategia de privatizare (aprobată prin HG46/2013) prevede cu claritate că termenul de plată a preţului acţiunilor este de maxim 60 de zile. În aceste condiţii, considerăm că singura opţiune legala a Ministerului Transporturilor este descalificarea ofertantului GFR şi închiderea procesului de privatizare în curs fără desemnarea unui adjudecatar", se mai arată în comunicat.
Asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz a anunţat miercuri că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura la instituţiile abilitate.
Totodată, compania americ