Comisia de Privatizare din Ministerul Transporturilor va deschide, joi, oferta depusă de singurul investitor rămas în cursa pentru privatizarea CFR Marfă, respectiv Grup Feroviar Român, urmând să se stabilească ofertantul adjudecatar, informează, miercuri, MT.
Potrivit sursei citate, până la termenul de decădere, doar GFR a depus un plic care trebuie să conţină documentele de participare pentru licitaţia cu ofertă în plic, precum şi oferta financiară, procedură prevăzută în procesul de privatizare a companiei CFR Marfă. Grup Feroviar Român şi Asocierea Transferoviar Grup & Donau Finanz GMBH & Co KG au depus oferte preliminare, neangajante şi comentarii asupra contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, conform Anunţului şi Dosarului de Prezentare.
Miercuri, asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz GMBH & Co KG a decis să stopeze demersurile de achiziţionare a pachetului majoritar al CFR Marfă şi a anunţat că va contesta procedura de privatizare. Si americanii de la OmniTRAX au anunţat că vor contesta acest proces, după ce compania a fost respinsă de Comisia de privatizare a MT pe motiv că plicul depus nu conţinea oferta preliminară şi neangajantă şi nici comentariile asupra contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni, necesare la acea etapă. Ei au motivat că au solicitat în mod repetat prelungirea perioadei de audit la 45 de zile pentru analiza informaţiilor şi pentru formularea ofertei.
Aceasta este a doua tentativă de privatizare a CFR Marfă după ce, într-o primă fază, toate ofertele au fost respinse pentru că, potrivit ministrului Transporturilor, erau incomplete. Grup Feroviar Român, companie deţinută de Gruia Stoica şi Vasile Didilă, este o societate cu capital social integral privat, care prestează servicii de transport feroviar de mărfuri şi servicii conexe transportului feroviar. GFR exploatează un parc de 8.000 de vagoane şi 260