Unul dintre cele mai vizitate oraşe ale lumii este cunoscut, de altfel, şi pentru grosolănia prezentă pe străzi, motiv pentru care conducerea oraşului lansează o campanie menită să „restaureze” reputaţia, dar şi pentru a avea grijă mai bine de nevoile turiştilor.
Despre chelnerii, ospătarii, şoferii de taxi şi vânzătorii din Paris se spune deseori că sunt nepoliticoşi, nefolositori şi incapabili să vorbească limbi străine. Cel puţin, aceasta este concluzia directorilor de agenţii locale de turism, care vor începe să împartă un manual al bunelor maniere, potrivit Reuters.
O broşură de şase pagini, intitulată „Do you speak Touriste?” (Vorbeşti limba turiştilor?) conţine formule de salut în opt limbi diferite, printre care germana, chineza şi portugheza, dar şi sfaturi privind obiceiurile şi codurile culturale ale turiştilor de diferite naţionalităţi.
„Britanicilor le place să le spui pe primul nume, în timp ce italienilor le place să le strângi mâna, iar pe americani să-i reasiguri de preţ”, este unul dintre sfaturile prezentate.
Despre chinezi, care sunt o categorie în creştere de turişti în Oraşul Luminilor, se scrie că sunt „cumpărători avizi” şi că „un simplu «Bună» şi un zâmbet îi va satisface pe deplin”.
Franţa este una dintre destinaţiile de top pentru turiştii străini, cu 29 de milioane de vizitatori numai în Paris, anul trecut. Industria turismului asigură unul din 10 locuri de muncă în hoteluri, restaurante şi muzee şi este o modalitate de evoluţie financiară stabilă în condiţiile precare economice din lume.
Camera de comerţ şi turism regional a Parisului a avertizat, totuşi, că oraşe mult mai prietenoase cu turiştii, precum Londra, reprezintă o competiţie serioasă. Drept urmare, francezii vor trebui să lucreze mai mult la ospitalitate şi modalităţi de atragere a turiştilor, în speciale din ţările vecine Franţei.
30.0