Ministerul Transporturilor a inceput sa emita mesaje amuzante despre negocierea cu un singur ofertant pentru CFR Marfa.
Motivul pentru mesajele amuzante de la Ministerul Transporturilor, pe final de procedura, poate fi o compensare pentru lipsa de lirism unde a excelat privatizarea Olchim.
Ceilalti 2 ofertanti au fost sicanati pentru a se retrage.
Ministrul Fenechiu: “Oferta tehnică a fost acceptată. Oferta financiară conţine nişte condiţii. Suntem în negocierea acestor condiţii. Dacă vom ajunge la un consens, vom finaliza procedura. Dacă nu se va întâmpla acest va fi descalificat ofertantul rămas în cursă”.
“Suma oferită este mai mare decât 180 de milioane de euro. Atât timp cât se va renunţa la condiţiile cerute vom merge mai departe”.
Cu siguranta nici un om de afaceri serios nu ar oferi mai mult de 180 de milioane de euro, daca tot concureaza singur mai ales ca pe ultima suta de metri Ministerul Transporturilor a scos active evaluate ( sub-evaluate in realitate) la circa 15 milioane de euro, ceea ce inseamna 8,3% din valoare estimata pe fuga de consultanti.
Singurul caz in care se poate rational oferi mai mult este cel in care promisiunea de pret este atat de “conditionata” ori indepartata in timp incat exista sanse ca cine va monitoriza implementarea, “sa uite” de sume.
GFR ar trebui sa aiba in acest moment, pe conturile auditate ale tuturor entitatilor din grup, 232 milioane de euro ( 52 de milioane euro facilitate de catre Eximbank Romania dar nu pentru achizitia CFR Marfa).
Asa ceva nu exista ! Si nu amintim de gluma cu taranu si girafa.
Daca are de gand sa plateasca in “transe”, pe parcursul a mai multor ani atunci privatizarea CFR Marfa, orchestrata de Ministerul Transporturilor, este asa cum am mai scris, exact ca si cea de la Oltchim. Despre golania numita privatizarea CFR Marfa am scris in “Privatizarea C