Reorganizarea ANAF a fost unul dintre subiectele prezentate în şedinţa de miercuri a Guvernului. A fost citit, în primă lectură, textul Ordonanţei de urgenţă ce prevede reducerea cu până la 30% a funcţiilor de conducere din cadrul structurilor autorităţii, prin înfiinţarea celor opt direcţii regionale, ce vor înlocui actualele direcţii judeţene şi înfiinţarea Direcţiei Generale Antifraudă, după ce Garda Financiară şi Autoritatea Naţională a Vămilor vor fuziona cu ANAF. Inspectorii de la Garda Financiară şi Vamă vor fi preluaţi în noua structură ANAF, în limita numărului de posturi disponibile.
ANAF va fi condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. Preşedintele Agenţiei este ajutat în activitatea sa de trei vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru. Vicepreşedinţii exercită atribuţiile delegate de preşedintele Agenţiei.
ANAF va fi condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. Preşedintele Agenţiei este ajutat în activitatea sa de trei vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru. Vicepreşedinţii exercită atribuţiile delegate de preşedintele Agenţiei.
ANAF va funcţiona cu opt direcţii regionale, însă cele 42 de direcţii judeţene şi cele locale nu se desfiinţează. Li se retrage însă atribuţiile de suport şi calitatea de ordonator terţiar de credite, planificarea, coordonarea şi controlul, ce sunt transferate spre regiune. Astfel se reduce considerabil numărul funcţiilor de conducere, după cum se arată în nota de fundamentare a Ordonanţei de urgenţă, formulată de Ministerul Finanţelor.
La nivel naţional, la acest moment, sunt 4.372 de anjagaţi la DGFP pe funcţii suport, 772 la Vamă şi 150 la Garda Financiară. Se consideră insuficient numărul de personal de inspecţi