O decizie a preşedintelui ANPC seamănă confuzie în rândul consumatorilor. Autoritatea guvernamentală utilizează o marcă deţinută de un ONG pentru a informa consumatorii.
De la începutul anului, printr-un ordin al preşedintelui Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, Bogdan Nica, telefonul consumatorului cu apel gratuit 0800 080 999 a fost schimbat cu “TELEFONUL CONSUMATORULUI – INFOCONS – 021.9551, linie telefonică cu tarif normal. Comercianţii sunt obligaţi să afişeze numărul de mai sus în geamul unităţii, pe o plachetă standardizată care poartă marca INFOCONS.
Decizia A.N.P.C., instituţie ce se ocupă cu promovarea transparenţei şi a corectei informări, ar putea nedumeri consumatorii care au de depus o sesizare sau care caută sfaturi.
Acest număr de telefon nu este de mare ajutor celor care sunt abuzaţi de un comerciant. ANPC nu poate fi sesizată la acest număr. La capătul liniei nu o să întâlniţi un operator care să vă îndrume sau să vă răspundă la întrebări specifice, ci un robot care dă sfaturi generale privind protecţia consumatorilor.
Marca INFOCONS este deţinută de “Asociaţia Naţionala Pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons”.
A.N.P.C.P.P.S. este o organizaţie non-guvernamentală înfiinţată în 2003. Sub marca INFOCONS, A.N.P.C.P.P.S. operează şi site-ul infocons.ro.
Asociaţia foloseşte acelaşi elemente grafice de pe placheta obligatorie a A.N.P.C. şi pentru site-ul infocons.ro. Site-ul este o poartă de înscriere în A.N.P.C.P.P.S, şi pentru a putea depune reclamaţii şi a primi sfaturi de la această asociaţie, consumatorii trebuie să fie membri. Şi calitatea de membru se obţine contra unei cotizaţii anuale de 25 până la 200 de lei.
Confuzia de nume dintre cele două organizaţii i-a încurcat recent şi pe cei de la Banca Naţională a