Privatizarea CFR Marfa a intrat, joi, in linie dreapta, dupa ce Ministerul Transporturilor a acceptat oferta tehnica a unicului ofertant ramas in cursa, Grup Feroviar Roman (GFR), societate care ar putea controla peste 75% din piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, dupa finalizarea licitatiei.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a precizat ca desi GFR s-a angajat sa plateasca mai mult de 180 milioane de euro, reprezentantii sai au pus niste conditii.
"Daca nu va renunta la ele atunci va fi descalificat", a precizat Fenechiu, joi, intr-o conferinta de presa.
Scandal in privatizarea CFR Marfa - Grupul Feroviar Roman ar putea fi descalificat
Compania de stat detinea, in 2012, o cota de 48,4%, in timp ce GFR opera 27,2% din piata.
In consecinta, daca se va finaliza cu succes, preluarea de catre compania omului de afaceri Gruia Stoica aproape ii va tripla acestuia influenta in domeniul transporturilor feroviare de marfa, o piata estimata la 500 milioane de euro, anul trecut.
Contracandidatii GFR la preluarea CFR Marfa au contestat procedura de privatizare
Kinga Madarasan, General Manager la Transferoviar Grup, care a intrat in cursa alaturi de fondul de investitii austriac Donau Finanz, a precizat ca nu au avut timp suficient la dispozitie pentru a finaliza evaluarea proprie asupra CFR Marfa, acesta fiind motivul pentru care s-au retras din cursa.
"Am solicitat in doua randuri amanare, dar am fost refuzati. Prejudiciile sunt consistente, atat material cat si ca efort uman, am gestionat tot parcursul procedurii cu intentii serioase de a participa si castiga aceasta licitatie, daca aveam premizele de a ne realiza o imagine coerenta si concreta asupra valorii reale a companiei CFR Marfa", a mentionat Kinga Madarasan, pentru Ziare.com.
Comisia de priv