Bugetul alocat programului pentru înnoirea parcului auto din acest an are o valoare de 30 milioane de euro, de aproximativ 6 ori mai mic decât bugetul alocat programului în anul 2010, în valoare de 172 milioane de euro. Deşi s-a majorat valoarea voucherului de la 3.800 de lei, cât a fost în anii precedenţi, la 6.500 de lei în acest an,
s-a diminuat numărul de vouchere alocate, de la 190.000 în anul 2010, la 20.000 de tichete în 2013, din care 17.000 sunt pentru persoanele fizice şi 3.000 pentru instituţiile publice care deţin autovehicule mai vechi de 5 ani.
Începând cu anul 2010, bugetul alocat programului "Rabla" a înregistrat un declin, ajungând la 108 milioane de euro în 2011 şi 38 milioane de euro în 2012, respectiv la 120.000 de vouchere în anul 2011 şi la 45.000 de tichete în 2012. Conform analizei Auto.ro, s-a înregistrat şi o învechire continuă a parcului auto în ultimii 5 ani, ajungând în prezent la o medie de 12 ani vechime, comparativ cu media de 10 ani înregistrată în anul 2008.
Noul program ce vizează înnoirea parcului auto este benefic, dar insuficient raportat la solicitările existente şi la faptul că în prezent avem o piaţă de 2.500.000 autoturisme mai vechi de 10 ani, căreia i se adresează un program cu doar 20.000 de vouchere.
"O propunere pentru îmbunătăţirea programului ar fi să nu se decidă acordarea voucherelor în funcţie de criteriul primului venit, ci vechimea maşinii să devină criteriul prioritar la acordarea tichetului, deoarece o maşină mai veche poluează mai mult şi are un risc potenţial mai mare în trafic. Ponderea de 37% de maşini cu peste 15 ani vechime vine în sprijinul propunerii noastre", a declarat Sergiu Gamureac, director executiv Auto.ro.
"Programul are şi rolul de a stimula piaţa vânzărilor de maşini noi. În anul 2012, piaţa de autoturisme noi s-a situat la aproximativ 66.000 de unităţi, iar pen