Paşii urmaţi în procesul de privatizare a companiei CFR Marfă au urmat, punct cu punct, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a societăţii naţionale (HG 46/2013), emisă la începutul anului,potrivit Ministerul Transporturilor.
Valoarea companiei CFR Marfă a fost stabilită de Asocierea formată din Deloitte Consultanţă, Muşat & Asociaţii şi Systra, iar anunţurile privind oferta de vânzare de acţiuni şi, respectiv, de reluare a procesului de privatizare au fost publicate atât în presa internaţională (Financial Times, respectiv, The New York Times), cât şi în presa internă, explică MT într-un comunicat de presă.
Referitor la transformarea în acţiuni a datoriilor CFR Marfă, MT precizează că, la punctul 1.2 din Anexa acestei hotărâri, se prevede că pentru îndeplinirea obiectivului principal al strategiei, Ministerul Transporturilor este mandatat să vândă pachetul majoritar de acţiuni din capitalul social al CFR Marfă, inclusiv în privinţa pachetului de acţiuni care va fi deţinut de stat în urma conversiei creanţelor statului faţă de companie în acţiuni, în măsura realizării acesteia, dacă este cazul.
Aşadar, potrivit MT, conversia creanţelor în acţiuni este un pas precizat clar în strategie, încă de la început, şi a fost asumat în mod public, fiind parte a acestei Hotărâri de Guvern, publicată în Monitorul Oficial şi adusă la cunoştinţa tuturor participanţilor la procesul de privatizare. Procedura de conversie a datoriilor a fost prevăzută şi în nota de fundamentare supusă dezbaterii publice încă din 30 ianuarie 2013, precum şi în Anunţul cu privire la oferta de vânzare de acţiuni şi în Dosarul de prezentare, achiziţionat de posibilii investitori.
În ceea ce priveşte relaxarea condiţiilor de participare, această măsură este necesară, potrivit MT, pentru asigurarea unei largi participări la procesul