Oficialii Ministerului Transporturilor vor deschide astăzi singura ofertă în plic depusă de Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.
Ieri a expirat termenul pentru depunerea ofertelor privind preluarea pachetului majoritar de acțiuni la CFR Marfă. Singurul "pețitor" care a depus plicul cu oferta finală este GFR, după ce Tranferoviar a anunțat că se retrage din licitație, în semn de protest față de modul în care cei de la transporturi au gestionat procedurile de vânzare.
Astfel, dacă GFR va oferi cel puțin prețul cerut de autorități, de 180 de milioane de euro, poate deveni noul acționar majoritar al CFR Marfă.
"Iepurele" a ieșit din joc
Totuși, surse din piață, citate de jurnaliștii de la Capital, au declarat că Transferoviar a jucat rolul "iepurelui" în procesul de vânzare al celui mai mare transportator feroviar de mărfuri din România. "Iepurele" este acea companie care participă la o licitație doar pentru a mima competiția.
Totodată, OmniTrax a fost descalificată după ce reprezentanții companiei, în mod ciudat, "au uitat" să pună în plicul depus la comisia de privatizare planul de afaceri și oferta preliminară, neangajantă. Compania a depus vineri o contestație, în care acuză Transporturile de lipsă de transparență în ceea ce privește derularea licitației. Reprezentanții OmniTrax susțin că nu li s-au pus la dispoziție suficiente documente privind situația financiară a CFR Marfă.
Însă, reprezentantul OmniTrax, Philip Bloom, a fost condamnat în Statele Unite pentru trafic de influență și trucarea unor licitații. În plus, compania a mai fost implicată într-o serie de licitații cu probleme derulate în alte state.
Rămâi pe EVZ pentru a afla cele mai noi informații legate de privatizarea CFR Marfă.