Intreg proiectul politic pe care USL se pregateste sa-l puna in opera, binomul Constitutie-regionalizare, sta in suspensia Curtii Constitutionale a Romaniei. Si a dirijorului din umbra al majoritatii celor noua magistrati. Ca un veritabil prestidigitator, Traian Basescu repozitioneaza piesele pe tabla de sah politic. Si asteapta.
Oricat de straniu ar parea, timpul lucreaza in favoarea lui Traian Basescu. In acest moment USL dispune de 70 la suta din voturile din Parlament si asa se va intampla cat timp PSD si PNL merg pe acelasi drum. Iar credibilitatea Guvernului este extrem de ridicata. Cum se intampla de obicei in interiorul primului an de guvernare. Procesul de erodare va incepe abia in iarna si va deveni mai pronuntat la mijlocul anului viitor. Dar credibilitatea USL si, implicit, a Guvernului poate fi afectata in mod semnificativ sau chiar dramatic daca cele doua proiecte politice, revizuirea Constitutiei si regionalizarea, vor fi compromise.
De fapt regionalizarea nu se poate face fara a avea o Constitutie revizuita, care sa defineasca subdiviziunile organizarii administrativ-teritoriale, prezavazand si regiunile. Dar cum poate lovi Traian Basescu in revizuire? Cum poate bloca acest proces? Si daca nu-l blocheaza, cum l-ar putea afecta atat de mult incat la, capatul efortului, USL sa descopere ca nu s-a ales cu nimic? Cu exceptia unor bile negre.
In primul rand trebuia pusa in miscare, si a fost pusa, masinaria de propaganda a Cotroceniului. Talibanii lui Basescu din presa, dar si din mediul politic s-au dezlantuit pe toate canalele mediatice, incercand sa ridiculizeze cele mai importante prevederi ale Constitutiei revizuite. Sau, si mai grav, sa demonstreze ca exista acolo prevederi anti-democratice, anti-europene menite sa compromita justitia. Nu este insa de ajuns. Obiectivul maxim vizat de Traian Basescu este ca aceasta Constituti