Ciprian Oprea, proprietar si general manager al MCA Grup Romania, si-a inceput afacerea cu usi de garaj si rulouri exterioare intr-un apartamente de bloc. Astazi, compania detine o fabrica moderna la periferia Capitalei de unde livreaza anual produse in valoare de circa 8 milioane de euro. Cum a ajuns o mica firma de apartament sa fie principalul producator roman de usi de garaj, intr-un intreviu cu managerul companiei, Ciprian Oprea. Ce v-a determinat sa demarati acest business? Cum a inceput povestea MCA?
Afacerea MCA s-a născut în 1997, pe o zonă de oportunitate, la acel moment nu exista în România un producător pe această nişă, a rulourilor exterioare şi uşilor de garaj. Am profitat de avantajul oferit de situaţia din piaţă şi am avut de câştigat. Dacă aş vrea acum să pornesc un astfel de business, ar fi mai greu, aş avea nevoie de prea mulți bani în raport cu beneficiile care s-ar putea obține, piaţa este deja saturată, concurenţială şi imatură. Noi am început într-un apartament la etajul 6 şi ne-am dezvoltat în câţiva ani la un rulaj anual de 6 milioane de euro, nivelul anului 2008, iar în prezent am trecut 8 milioane de euro anual.
Care au fost piedicile pe care a trebuit sa le depasiti in primii ani ai afacerii?
Orice început e o provocare, mai ales dacă nu dispui de o investiţie iniţială serioasă. Am construit totul de la zero. Noi am fost şi meşteri, şi oameni de vânzări, şi oameni de marketing şi manageri. Pentru mine personal, o provocare constantă de-a lungul timpului a fost chiar aceea de a deveni antreprenor, având în vedere că sunt de profesie inginer şi am pornit cu o înclinaţie mai accentuată către lucrurile tehnice. Dintre zonele sensibile unde am avut mult de muncit să fim stabili mai pot menţiona construirea reţelei de colaboratori pe partea distribuţie, care este de alfel în continuă evoluţie şi a depăşit 1.000 de distrib