Reţeaua de socializare Facebook încearcă să îi recucerească pe tinerii internauţi, bănuiţi că ar prefera platforma rivală Twitter, prin adăugarea, joi, a unei funcţii de partajare de fişiere video la aplicaţia sa foto Instagram.
"Avem nevoie să facem pentru video ceea ce am făcut pentru fotografii", a declarat cofondatorul Instagram Kevin Systrom, prezentând noul serviciu la sediul companiei Facebook din Menlo Park (California).
Instagram Video permite filmarea şi partajarea directă pe pagina de Facebook, de pe un telefon inteligent, a unor fişiere video care au o durată maximă de 15 secunde.
"15 secunde de video - este un echilibru bun între ceva nu prea scurt, care v-ar limita creativitatea, şi ceva prea lung, care v-ar obliga să aşteptaţi prea mult pentru a descărca acel material", a adăugat Kevin Systrom.
El a criticat astfel indirect Vine, aplicaţia video lansată la începutul acestui an de platforma de microblogging Twitter, care permite utilizatorilor să posteze pe conturile lor filme cu o durată de cel mult şase secunde.
Un instrument special a fost conceput în cooperare cu experţi în producţia video pentru a stabiliza imaginile, un defect adeseori constatat la filmele realizate cu un telefon mobil.
Şi, aşa cum a făcut-o deja pentru fotografii, Instagram propune totodată adăugarea de efecte speciale pentru fişierele video, utilizatorul având posibilitatea să aleagă dintre cele 13 efecte diferite care îi sunt propuse.
Noul serviciu va fi accesibil imediat pentru cei 130 de milioane de utilizatori ai aplicaţiei Instagram, fiind compatibil cu modelele iPhone create de Apple şi cu telefoanele mobile care operează cu sistemul Android, sistemul de exploatare creat de Google.
Piaţa fişierelor video pentru dispozitivele mobile cunoaşte o creştere puternică. Doar în Statele Unite, 63,7 milioane de persoane au privit