Asociaţia Cluj-Capitală Culturală Europeană şi-a propus să aducă o idee, europeană, pentru marcarea intrărilor/ieşirilor din oraş. Conceptul va fi cedate primăriei pentru a fi pus în operă.
Ideea va fi pe bani, mai mulţi decât cei deja cheltuiţi de primărie pentru concursul de idei organizat acum mai mulţi ani cu rezultate criticate de arhitecţi şi nepuse în practică de instituţie. Mai precis, 40.000 de lei, tot din bugetul local, din care jumătate reprezintă valoarea premiului pe care îi va primi proiectul câştigător. Comisia de cultură a Consiliului Local (CL) a girat deja pentru susţinerea acestui proiect din bani publici.
Asociaţia care se ocupă de dosarul de candidatură a oraşului la titulatura de Capitală Culturală Europeană şi-a asumat ca din iulie până în decembrie să pună pe masa primăriei un caiet de sarcini pentru o instalaţie care să marcheze intrările/ieşirile din oraş. În acest sens a elaborat un proiect şi a cerut finanţarea de la CL. Proiectul vizează organizarea unui concurs de proiecte în care să rezulte o identitate vizuală europeană pentru intrările şi ieşirile din oraş care să ia locul actualelor monumente comuniste.
Cei 40.000 de lei urmează să fie folosiţi pentru organizarea concursului de proiecte: două persoane din asociaţie vor fi salarizate timp de şase luni cu câte 700 de lei pentru a se ocupa de partea administrativă, câte 1.400 de lei vor merge la fiecare din cei şapte membri ai juriului (format din reprezentanţi ai universităţilor şi ai Ordinului Arhitecţilor din România) care va alege cea mai bună idee, iar 20.000 de lei este valoarea premiului cel mare. Asociaţia a garantat că va mobiliza încă 10.000 de lei pe partea de promovare a acestui proiect, care provin din resurse proprii (sponsorizări).
Directorul asociaţiei, Florin Moroşanu, este optimist că la finalul anului va pune pe masa primăriei co